Warning: A non-numeric value encountered in /home/chuv/centrduma.org.ua/www/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5841
Select Page

Булінг та кібербулінг стали справжніми «хворобами» XXI століття. При цьому, як і з більшістю недуг, їх легше профілактувати, ніж лікувати.

Тому адміністрація Харківської загальноосвітньої школи №147 вже не в перший раз запросила провести правопросвітницькі уроки для молодших класів модератора кіноклубу медіапросвіти Docudays UA «ДУМАй!», комунікатора Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Юрія Чумака.

23 квітня він зустрівся почергово з учнями 4-«А», 4-«Б» та 3-«В» класів.

Правник провів зі школярами інтерактивні бесіди, в ході яких розповів про ознаки та види булінгу, нагадав, як розрізнити звичайний конфлікт від булінгу та надав рекомендації щодо того, як ефективно реагувати на такі негативні прояви.

Ще учасники заходу з’ясували, що кібербулінг є цькуванням в Інтернеті. Найчастіше це залякування жертви, поширення чуток або зображень з образливим підтекстом, публікація особистої інформації чи фотографій, погрози, створення фіктивних сторінок. Платформою для кібербулінгу можуть стати соціальні мережі, додатки для обміну миттєвими повідомленнями, електронна пошта, блоги, онлайн-відеоігри тощо.

В якості наочних ілюстрацій того, як запобігти незаконним зазіханням в Інтернеті, були запропоновані анімаційні відеоролики «Кібербулінг. Як я перестала бути жертвою» та «Mr. Nox», підготовлені в межах Кампанії протидії кібербулінгу Docudays UA.

Також експерт навів «правило білборду», яке полягає в тому, що, перед тим, як щось оприлюднювати в Інтернеті, варто представити цю інформацію на великому білборді посеред міста. Якщо вам не хочеться, аби це побачили інші люди – тоді не слід публікувати такі відомості. Адже в Інтернеті слова або світлина, надіслані одній особі, за кілька мить вже можуть стати надбанням сотень чи тисяч сторонніх.

Юрій Чумак наголосив, що в разі, якщо у школі чи в кіберпросторі відбуваються цькування чи надходять погрози, необхідно чесно розповісти про це батькам або педагогам та разом із ними звернутися до поліції.

Важливо, що учні 4-«А», 4-«Б» та 3-«В» класів були напрочуд активними, задавали запитання, коментували, «вболівали» за героїв мультфільмів. Напевно, що дана тематика школярів не залишила байдужими.

Георгій Кобзар