Select Page

Фото з Інтернету

Зі старшокласниками Кочетоцької загальноосвітної санаторної школи-інтернату були проведені заняття з розвитку ефективної комунікації.

13 травня до школи завітав голова Центру правових та політичних досліджень «ДУМА» Юрій Чумак, який зараз навчається на магістерській програмі за спеціальністю «Психологія» у Вищій школі менеджменту (Варшава) при Міжрегіональній академії управління персоналом.

Він розповів учням 9-го та 10-го класу про те, що вміння ефективно спілкуватися є в сучасному світі одним із найголовніших чинників успіху в будь-якій сфері життя. Побудувати кар’єру, завести надійних друзів, розбудувати щасливу сім’ю, домогтися успіху і визнання неможливо без уміння ефективного спілкування. Комунікативна компетентність є надійним фундаментом здорових міжособистісних стосунків і професійних досягнень. Вдосконалення навичок міжособистісного спілкування може відкрити перед людиною нові можливості.

Тому кожному, а в особливості – підліткам, яким незабаром доведеться «виходити» у доросле життя, – необхідно розвивати свої комунікаційні вміння й навички.

Старшокласникам було запропоновано пройти тестування за методикою виявлення комунікативних і організаторських схильностей (КОС-2), яка допомагає з’ясувати рівень вмінь чітко та швидко встановлювати ділові і товариські контакти з людьми, брати участь у групових заходах, впливати на людей, проявляти ініціативу тощо.

Також юнаки та дівчата мали змогу визначити свій тип характеру за тестом Карла Юнга. Даний опитувальник спрямований на виявлення темпераменту особистості людини. У психології прийнято виділяти два типи: екстраверсію та інтроверсію. Ці психологічні типи особистості співіснують у кожній людині. У тому випадку, якщо співвідношення екстраверсії та інтроверсії в особи приблизно однакове, то її відносять до амбівертів. Психологи та соціальні педагоги зазвичай проводять такий тест серед учнів старших класів, аби, спираючись на тип їх темпераменту, допомогти їм соціалізуватися, розкрити свої здібності і таланти та надалі знайти своє місце в соціумі.

А на закінчення підліткам було запропоновано намалювати свій автопортрет. Зображуючи себе, людина відтворює основні риси власних потреб. Багата проекція особистісної динаміки, що виявляється в малюнку, відкриває для методу можливість аналізу достоїнств і конструктивних потенцій.

Зауважимо, що всі тести проводилися в анонімному режимі. Учасники лише поставили на свої папірцях номер та позначку статі. Результати тестів, що будуть їм надані незабаром, допоможуть спланувати наступні додаткові тренінги, спрямовані на розвиток комунікативних здібностей і вмінь.

Георгій Кобзар